6 gedachtes over “Vetjojo”

  1. Wat een eerlijk blog Esther!
    Weet denk ik goed hoe het voelt. Ik werd op mijn 13e opeens te zwaar. Niemand begreep waarom (mijn moeder kookte zeer verantwoord) dus de diëten beginnen. Zelfs tot 2 x toe iedere dag een HGC injectie samen met een 500 calorieën dieet. Ik heb zeker 25 jaar alle diëten gevolgd die er bestonden en van het jojo-effect had niemand nog gehoord.
    15 jaar geleden ben ik gestopt, at alles wat ik wilde en kwam niet meer aan.
    Twee jaar geleden spie Ik met werken en kreeg ik mijn 2e nieuwe heup. Heel langzaam kon ik weer meer bewegen én was er steeds minder stress/roofbouw. Eerst had Ik het niet door maar toen al mijn broeken afzakten merkte ik dat ik was afgevallen. Helemaal vanzelf! Ik eet echt alles wat ik wil, zelfs iedere avond chocola, en ik val nog steeds af. Mijn maat is nu vier maten kleiner en het gaat langzaam doch gestadig door.
    Ik fiets, ik zwem en ik geniet weer van het bewegen. Ben ervan overtuigd dat het jojoën funest is geweest!
    Jij sterkte met het in balans blijven! Niet makkelijk maar wel de moeite waard.
    Wilde dit met je delen omdat het jouw verhaal bevestigd. Al die diëten leiden nergens toe – prettig leven wel!

    1. Dankjewel Liesbeth! Ik zie mezelf ook heel langzaam afvallen en een ander figuur krijgen. En het fijne is, dat het overtollig vet nu eens precies als eerste van de -plaatsen verdwijnt waar dat ook moet (buik met name). Het langzame ervan stemt me hoopvol- snel eraf is ook vaak weer snel eraan.

  2. Ik ben (wat een verrassing niet? ;)) net als jij. Buik. Aankomen van alleen het lézen van een kookboek.
    Sinds de zomer ben ik niet aan het opletten. Was het zó zat.
    Ben geen snoeper trouwens. Ik drink nooit frisdrank en vruchtensappen. Koffie en thee zonder suiker. Ik eet geen boter op brood, alleen mager beleg ook. 30+ kaas. 4 boterhammen per dag, ontbijtje. Avondeten. Twee dagen in de week mag ik wijn. Zoet beleg alleen op zondag. Geen melk bij het eten maar water.
    Verder houd ik me echt ontzettend in.
    Resultaat: 3 kilo erbij.
    Om moedeloos van te worden vind ik het.

  3. Sinds ik ziek thuis zit en veel minder kan bewegen stop ik nog minder in mijn mond. Ik wil echt niet dikker worden, ook om van het gezeur af te zijn dat als ik slanker ben ik me wel fitter zal gaan voelen (mijn BMI is 27). Hier nooit geen frisdrank, wijn, chocola of andere dikmakers, en ondertussen mis ik het ook niet meer. Hoewel ik graag 10 kilo minder zou wegen is mijn gewicht al stabiel en daar ben ik al heel blij mee.

  4. Goed van jou! Doe ik nu ook normaal eten door de week en wat lekkers in het weekend…. nog wel wat te zwaar maar dat moet dan maar! 3 keer joggen per week en 1 keer badmintonnen , doe mijn best!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *